Jak poznat kvalitní e-shop?

Jak poznat kvalitní e-shop? Časté otázky při nákupu zboží z e-shopu – a správné odpovědi…


Zboží skladem!  Má e-shop opravdu nabízené zboží ve skladu?

Dnes již snad každý e-shop tvrdí, že má většinu zboží „skladem“.  Má ho ale skutečně ve skladu? Většina e-shopů sklad vůbec nemá, zobrazuje pouze skladové dostupnosti svého dodavatele. I když se to nezdá, může  to být nakonec poměrně velký problém.  Nejen že se třeba značně prodlouží doba dodání, ale objednané zboží  nemusí být kompletní, případně obdržíte zboží trochu jiné, než jste chtěli,  nebo se po několika  dnech dozvíte, že zboží  nedostanete vůbec...

Zjistit, jestli zboží na skladě e-shop má můžete velmi jednoduše!  Do e-shopu zatelefonujte nebo napište e-mail se sdělením, že si chcete zboží vyzvednout přímo v jejich skladu nebo na prodejně ještě ten den.  Pokud vám začnou různě zdůvodňovat,  proč to není možné, tak s největší pravděpodobností skladové zásoby nemají, a nebo jsou velmi omezené.

Kdo je prodejcem a odkud je?

U některých e-shopů se nedá dohledat telefonní číslo, e-mail nebo třeba i název firmy. Pokud se během uzavírání  internetové objednávky nedozvíte některé ze základních údajů o firmě, pak zřejmě nepůjde o solidního obchodníka. I když třeba zboží nakonec dostanete, budete mít značné problémy s jeho případnou reklamací.

Jediná rada v takovém případě je: nic neobjednávat!

Kde najdu potřebné informace?

Každý e-shop by měl mít svoje internetové stránky přehledné a zákazník by měl lehce dohledat informace, které potřebuje -  mimo jména firmy, telefonního a mailového spojení i obchodní podmínky, cenu dopravy, termín dodání a další.

Pokud jsou stránky e-shopu nepřehledné a důležité údaje nesrozumitelné, je nejlepší u takového prodejce nic neobjednat a najít si jiného, spolehlivějšího dodavatele.

Kvalitní detail produktu

Kvalitní e-shop má nabídku, která zboží zákazníkovi nejen popíše, ale i ukáže na fotografiích.  Samozřejmostí by měly být nejen technické a jiné údaje, ale také cena i uvedení výrobce.

Je-li zboží jen obecně popsáno a chybí u něj fotografie, neměli bychom ho vůbec objednávat. V případě menších nedostatků - například neuvedení výrobce - je dobré si z e-shopu vyžádat doplňující informace. Pokud je nejsou schopni poskytnout, objednáme zboží raději jinde.

Rychlost komunikace

Potvrzení objednávky z e-shopu by měl být naprostý standard, stejně jako informace o odeslání zboží. Samozřejmostí je rychlé vyřizování e-mailové a telefonické komunikace.

Pokud se do e-shopu nemůžete dovolat nebo nereagují na e-maily, není něco v pořádku a bude lepší vyhledat jiný.

Platba pouze převodem

Některé e-shopy vyžadují pouze platby převodem na účet nebo platební kartou, a platíte tedy dopředu za něco, co jste neviděli a dokonce to tedy ani nemusí existovat!

 Ať je zboží sebevíce levné, objednávat a hlavně platit v takovém případě je velké riziko - zboží totiž dokonce ani nikdy nemusíte dostat.

Možnosti doručení

Každému zákazníkovi vyhovuje něco jiného, mnoho lidí stále spoléhá na poštu nebo přepravní společnost. Kvalitní e-shopy mívají svá vlastní odběrná místa -  většinou se jedná o kamenné obchody.

Neobchodujte s e-shopem, kde jedinou možností doručení je například dobírkový balík, případně zaslání po zaplacení.  Mohlo by se vám stát, že v balíku bude něco jiného nebo že vám zboží nedojde.

Kamenná prodejna

V případě, že má e-shop vlastní kamennou prodejnu, je to pro zákazníka vždy dobré znamení. V prodejně si zboží může osobně prohlédnout, a často dokonce koupit i za stejnou cenu jako při nákupu na internetu.

E-shopy s kamennou prodejnou lze jenom doporučit!


Přejeme všem příjemné nakupování!